keskiviikko 20. tammikuuta 2010

juokseva, painiva ja tanssiva karhu

Viime yönä juoksin karhua pakoon. Mitähän se uni minulle viestittää? Metsän eläimet ovat ollet meillä tyttären esitelmän vuoksi ajankohtaisia, mutta minun unen karhu ei nukkunut oravan tavoin sammaleisessa pesässään, vaan ajoi takaa minua, eläintarhan työnte-kijää. Uni ei kuitenkaan ollut painajaismainen, vaan ehkä enemmän urheiluhenkinen, maraton-juoksua ja (karhun)painia.

Yksi lempilauluistani on "tyttö ja tanssiva karhu". Sen kerran kuultuani en voinut sitä unohtaa. Onneksi löysin laulun Anneli Saariston esittämänä. Marja-Leena Mikko-lan sanat ovat koskettavat ja Anneli Saariston tulkinta upea. Olen kerran käyttänyt laulua suomenkielen ope-tuksessa, mutta oppilaat eivät laulusta kovin innostuneet. Ehkä se oli sittenkin vielä liian vaikea.

4 kommenttia:

  1. Tulin vastavierailulle kiittamaan mukavasta kommentista.

    Taytyykin kuunnella kappale nyt seuraavaksi.

    VastaaPoista
  2. On aivan pakko tulla kertomaan ensimmäisen muistamani unen lapsuudesta, koska siinäkin oli karhu pääosassa: ovikello soi ja kun avasin seisoi oven takana iso karhu kahdella jalalla. Uni ei ollut urheiluhenkinen, vaan pelottava ja on aina pysynyt elävästi mielessä. Mistähän sekin uni tuli, ehkä sadusta Kolme karhua. Paremmin en osaa sitä analysoida:)

    VastaaPoista
  3. Allu: jos oikein muistan, sulla taitaa olla Annelin Saariston musiikkia kotona.
    Pikkujutut: mukava, kun piipahdit. Sinulla on ihana blogi, jolla piipahtelen usein ihailemassa. Itse en korutekoa ole vielä(?) kokeillut.
    Clarissa: Minulla on myös pari painajaisunta elävästi muistissa.

    VastaaPoista